Dag 4 - Reisverslag uit Kampung Mengaris, Maleisië van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Kampung Mengaris, Maleisië van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: hannahlowenhardt

Blijf op de hoogte en volg Hannah

15 November 2011 | Maleisië, Kampung Mengaris

Hoi lieve mensen,
Zo, eindelijk even achter een laptop. Van de duitse Paul hier. Er zijn dus nog 5 vrijwilligers. Leuke mensen gelukkig. Paul is 19 en komt uit Duitsland, Christine is 39 en komt uit Duitsland, Chris komt uit de UK en is 31, Amy komt uit Australie en is 26 en dan is er nog Wouter (20) uit een plaatsje vlakbij Utrecht. Wouter vertrekt over een week en Christine en Amy over 2 weken. Daarna ben ik dus alleen met Chris en Paul. Wordt vast gezellig, maar jammer dat ik niet af en toe over vrouwen dingen kan praten ;).
Nou de vlucht was dus prachtig. Wel vermoeiend om te wachten op de overstap en veel geregel met mijn tas enzo. Onderweg heb ik Mariette ontmoet die door vloog naar een ander land waarvan ik de naam even kwijt ben. Toen ik eindelijk in Sandakan aankwam, moesten we nog iets meer dan 2 uur in de bus zitten om Kampung Mengaris te bereiken. Daar eenmaal aangekomen zijn we hartelijk ontvangen door de host family. Een gezin met 3 kinderen. Het was wel een beetje raar omdat het een feestdag was en er dus allemaal mannen zaten te bidden en we niet door de ruimte heen mochten lopen.
We wisselen elke 4 nachten van Homestay. Vanavond slapen we dus weer ergens anders. Ik kan je vertellen dat het echt best heftig is. De 'keukens' zijn niet hygienisch, de douches zijn vies en nou ja, laat ik maar niet spreken over de toiletten. Het is dus erg wennen. In het begin was er zelfs geen toilet papier. Ook het eten doen we met onze handen, zittend op de grond.
Het eten is elke dag rijst met groenten voor mij. Tofu hebben ze hier blijkbaar niet. Dit heeft bij mij dus al voor de nodige buikpijn gezorgd. Ook waren er wat andere probleempjes. Bijvoorbeeld dat ik mijn zak met sokken, bh's en bikini ben vergeten :( en dat kan je hier niet echt kopen.. Ook heb ik al een allergische reactie gehad op de geyichtsdoekjes die ik in NL gekocht had.. Heel fijn.. mijn gezicht stond in de fik :s
Nu moet ik snel naar mijn nieuwe homestay, vertel later meer over het werk! Srry!
Liefs
Hannah