Urang Utang! - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu Urang Utang! - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu

Urang Utang!

Door: hannahlowenhardt

Blijf op de hoogte en volg Hannah

15 November 2011 | Maleisië, Sandakan

Hey allemaal,

Nou, volgens mij ben ik veranderd in een ei. En zo gek is dat ook niet als je 24 eieren in 8 dagen eet.... -.-

Maar goed, het gaat wat beter hier! Heb het wat meer naar mijn zin en begin te wennen. Na de dag dat ik tot mijn knieen in de modder heb gestaan, heb ik een dagje pauze genomen. Het werd me gewoon even te veel. Daarna is het dus beter gegaan. Afgelopen zonder hadden we bezoek van de minister President van Maleisie, erg cool. Het was een enorme bijeenkomst over het eco project waar ik aan mee help. Veel mensen, veel eten en ook mooie traditionele muziek.

Maandag en dinsdag zijn onze vrije dagen. En aangezien ik het meeste uit mijn tijd dat ik hier ben wil halen, heb ik een plan gemaakt om naar Sepilok en het Rainforest Discovery Center (RDC) te gaan. Dat hebben we dus ook gedaan.

Om bij Sepilok te komen, zaten we 1,5 uur in een minibusje. Wat een bad ass driver!!! HELLUP! Ik heb peentjes zitten zweten, en helemaal toen ik 2 auto's in de greppel zag liggen waarvan er 1 over de kop was gegaan. Bah, vanaf toen ben ik maar achterin gaan zitten en heb ik schiet gebedjes gedaan. Toch veilig bij Sepilok aangekomen (waarschijnlijk dankzij mijn schietgebedjes). Toen we eenmaal het "Park" in waren (Het is niet bepaald groot, gewoon een lang pad), kwam er na een tijdje zomaar een Urang Utang aan de rand van het pad aangelopen. GEWELDIG! Wat een mooie beesten zijn dat. Hij heeft zelfs nog geposeerd voor mij :). De voedertijd was ook erg tof. Een baby Urang Utang met mama en nog een andere. Natuurlijk waren er ook Makaken die al het eten proberen te stelen. Wat een grappige beestjes zijn dat.

Na Sepilok zijn we naar het RDC gereden. Helaas een groep luidruchtige kinderen voor ons die bijna alle dieren wegjoegen, maar toch tijdens de canopy walk een makaak van heel dichtbij gezien! Ook vroeg de luidruchtige schoolgroep of ze met ons (urang putihs, blanke mensen) op de foto mochten. Dat vonden ze helemaal geweldig! Wat een ervaring haha, we leken wel supersterren.

Om 2 uur waren we dan eindelijk in Sandakan. Het is een van de grote steden van Borneo, maar het is echt niks. Arm en simpel, wat gek zeg om in zo'n stad te zijn. Had iets heel anders verwacht.
Eenmaal ingecheckt in het Sandakan Backpackers Hostel zijn we de stad in gegaan. Op jacht naar een bikini! Na uren zoeken gaf ik het op. Toen kwamen we bij een giga supermarkt/mall en jahoor! Ze hadden bikini's! Uiteindelijk een van de lelijkste gekocht omdat die misschien mijn maat had (je mocht ze absoluut niet passen.......). Verder ook nog andere inkopen gedaan (eten, laarzen etc) en ik voel me daardoor ook wel een stukje zekerder.

Vandaag gaan we nog even de stad in en rond 2 uur pakken we de bus terug naar Kampung Mengaris. Daar komen we dan in de avond aan en dan overnachten we in het eco camp. Dat zal een ervarng zijn, zo tussen de dieren. Woensdag begint de nieuwe werkdag. Ben benieuwd hoe dat gaat, hoop dat het beter gaat dan vorige week, maar we zullen zien. Ik hou jullie op de hoogte.

Ook alles goed in NL?

Liefs,
Hannah

  • 15 November 2011 - 07:48

    Sarita:

    Hee Hannah! Dat klinkt positief allemaal! Ik vind het heel gaaf om te lezen dat je zo flexibel meebeweegt met je belevenissen. En het lijkt mij ook super om zulke - voor ons exotische - dieren van dichtbij in hun natuurlijke omgeving te zien.
    En ach - een lelijke bikini. Boeie! ;)

  • 15 November 2011 - 13:37

    Lotje:

    Wat leuk om te lezen dat je alle dingen doet en ziet die ik deze zomer ook heb gedaan! Veel plezier en het klinkt heel leuk! xx

  • 15 November 2011 - 15:54

    Marit:

    Ookal is het een ander continent, het klinkt allemaal zo herkenbaar!
    Tot je knieën in de modder :) Ik hoop dat je het leuker gaat vinden!
    Wel heel gaaf van de Uran Utang! En geniet van je eieren :P
    xxx

  • 15 November 2011 - 20:51

    Tess:

    WAUW!!! Een echte Urang Utang? (Bosmens)!!!! WAT GAAAF!!!

    Ik begrijp heel goed dat dit soort dingen helpen de narigheid te vergeten. Wat een ervaring moet dat zijn geweest. En slapen tussen de dieren. Dat lijkt me heel mooi voelen...oh wat bijzonder! En heerlijk om te horen dat het steeds beter gaat natuurlijk! Het is altijd wennen, da's heel normaal en logisch. Culture shock! Denk dat het uphill vanaf hier is. (For the most part dan...)

    Ach joh, lelijke bikini, who cares. Ik snap dat wat dingen kunnen halen helpt, leuke reis zo te horen! Heel veel sterkte weer met het werk!

    Hier in NL is alles prima, behalve het weer ;) geniet maar van die 30 graden!

  • 16 November 2011 - 14:49

    Sophie Kusters:

    Hoi Hannah, fijn dat het goed gaat!

    Het klinkt heel leuk allemaal, maar ook vermoeiend...
    Wel heel vet dat je een URANG UTANG hebt gezien! Ik ben gek op die beesten.

    Ik hoop snel weer en verslagje te lezen!

    Ik zal je voorlopig nog niet zien, maar in ieder geval heel veel plezier! :)

    x Sophie en iedereen thuis

  • 18 November 2011 - 16:21

    Veraschouten:

    wauw wat een belevenissen, door jouw verhalen waan ik mij in het oerwoud.x mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Sandakan

Hannah

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 34974

Voorgaande reizen:

05 November 2011 - 21 April 2012

Maleisie & Japan

Landen bezocht: