Verslag 2e werkdag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu Verslag 2e werkdag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu

Verslag 2e werkdag

Door: hannahlowenhardt

Blijf op de hoogte en volg Hannah

09 November 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi!

Een kort verslag vanaf mijn telefoon at base camp. Het is hier prachtig maar erg primitief. Wel internet ren tv, geen douche of normale toiletten. De mensen zijn erg gastvrij maar hebbenmoeite met mijn vegetarische eet gewoonten.

De vlucht naar sandakan was prachtig. Sabah is veel oerwoud maar ook vel palm olie plantages. Dat is gek om te zien. Het ene moment ongerept oerwoud, fan opeens geordende palm bomen.

Gister eerste werkdag gehad. Erg vermoeiend en warm in het oerwoud.we moesten zaden verzamelen. Heb zelfs mijn eerste bloedzuiger gehad. daarna boottocht gedaan en makaken, neusapen, horn birds en andere dieren gezien.

Nu maar weer verder werken in de tree nursery.. We zijn trouwens met 6 vrijwilligers, 2 duitsers 2 nederlanders en 1 engelse en australische... Maar over 2 werken zijn we nogmaar met 3...

Tot snel voor een beter blog!

liefs,
Hannah

• 09 November 2011 - 08:47

Sarita:

Dat is pittig, meteen aan de slag voor je goed en wel kon acclimatiseren! Hopelijk slaap je wel goed of in elk geval redelijk, zodat je in balans kunt komen/zijn.
    Met het eten hoop ik dat het toch goed gaat!
    Heb je ook 'vrije tijd' en is er dan mogelijkheid om op verkenning te gaan of lekker te luieren zoals het je uitkomt?
    Vragen, vragen! :) en Liefs!!

• 09 November 2011 - 09:05

John:

Dank voor je 1e verslag! Goed om te horen dat je omringd bent met andere vrijwilligers (& neusapen). Is wat je 'base camp' noemt in het dorp waar je ook woont? Elektriciteit is er neem ik aan wel? En een computer, waar? En hoe ver is 't naar Sandakan? Wat doe je 's avonds? Het wordt neem ik aan al vroeg donker?
    Hier in Holland is het nu 12 graden en sombertjes - maar Sinterklaas is onderweg...
    Veel succes & plezier, je vader.

• 09 November 2011 - 10:55

Monique:

Wauw, Han, dat klinkt echt heel gaaf! Jammer van die bloedzuiger, hahaha. Ik hoop dat het niet te veel pijn deed? Die vochtigheid herken ik zo goed! Je krijgt zo'n lekkere klap op je longen he, als je het vliegveld uitloopt ;).
    In ieder geval, nog veel plezier! En aan die warmte ben je met twee weken echt al een stuk meer gewend! :)

xxxx

• 09 November 2011 - 12:32

David:

Klinkt niet verkeerd!! Is het nog goed gekomen met je tas? En inderdaad, heb je wel vrije tijd en hoe veel moet je per dag werken en zijn de mensen met wie je werkt aardig??

x

• 09 November 2011 - 18:56

Marit:

Hoi! Super om te horen dat je veilig bent aangekomen enzo!
    Leuk dat het daar zo mooi is! Hoe is het weer tot nu toe? Zo dramatisch als de voorspellingen zeiden of valt het mee???
    Hard werken, goedzo! Het went wel, geloof me :P
    Dat van het internet en tv, maar geen normale douches en wc's klinkt ook heel bekend!
    Ik ben blij van je te horen en denk aan je hier in het koude kikkerlandje!
    xxx Marit

• 10 November 2011 - 11:23

Tess:

Wauw! Klinkt goed! En lastig :)

Wat eet je dan zoal, ik hoop nog wel iets naast rijst? En hoe is je gastgezin? En de medevrijwilligers die blijven?

Wat onwijs gaaf van die dieren die je allemaal zag! En werken in de nursery klinkt ook goed! Hoop dat de bloedzuiger mee viel...je schrijft er niet veel over, dus het zal wel. In elk geval kom je dicht bij de dieren en was je op de zuigert voorbereid ;)

Veel plezier stoer lief zusje!!!