Nog 1 week - laatste info - Reisverslag uit Laren, Nederland van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu Nog 1 week - laatste info - Reisverslag uit Laren, Nederland van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu

Nog 1 week - laatste info

Door: hannahlowenhardt

Blijf op de hoogte en volg Hannah

31 Oktober 2011 | Nederland, Laren

Lieve mensen die mijn blog (gaan) volgen,

Hierbij (waarschijnlijk) mijn laatste blog vanuit Nederland voorlopig. Eerst even en update van hoe het gaat en ik wilde jullie voor ik weg ga nog wat info geven over welk project ik nou ga doen. Dus bij deze!

Dit is mijn laatste week. Druk druk druk dus. Nog veel mensen zien voor ik ga, dingen regelen, laatste inkopen doen, etc. Er is dus nog niet echt plaats voor zenuwen. Op het moment heb ik dus voornamelijk gewoon veel zin in mijn reis! :) Wel wat kleine dingetjes waar ik me zorgen over maak zoals; heb ik wel alles en gaat het wel goed komen met mijn malaria pillen?

Die pillen hebben namelijk een lijst met bijwerkingen van hier tot Tokio en ik kan je vertellen; je wordt er niet bepaald vrolijk van. De meest voorkomende dingen zijn braken, misselijkheid, hele rare dromen. Maar er zijn ook bijwerkingen bekend zoals stemmingswisselingen, stemmetjes in je hoofd, depressies, koorts (hoe weet je dan of het door de pillen of de malaria komt?!), evenwichtsstoornissen, verwardheid, hallucinaties, epileptische aanvallen, psychose, zenuwstelsel aandoeningen, hartaandoeningen, versterkte achterdocht, agressie, heel veel huidaandoeningen enzovoort. Niet echt iets om vrolijk van te worden dus. Nu ben ik gister begonnen met mijn eerste pil. Omdat ik te laat ben begonnen, moet ik 3 dagen achter elkaar slikken, maar ik ben bang dat ik pas wat van de bijwerkingen merk als ik eenmaal in Maleisie ben. Maar goed. Dat zie ik dan wel weer!!

Nu de info!

Ik vlieg zaterdag om 12 uur vanuit Schiphol naar Kuala Lumpur. Daar kom ik 6.45 lokale tijd aan (23.45 Nederlandse tijd). Om 15.15 (lokale tijd dus) vlieg ik door naar Sandakan. Waar ik opgehaald word door de organisatie waarvoor ik vrijwilligerswerk ga doen. Deze organisatie is het GVI. Zij brengen me dan naar Batu Puteh (op google maps Batu Putih geloof ik).

Na wat research kwam ik uit op de website van het GVI, waar veel meer informatie staat over het project. Zie hier voor de geïnteresseerden:

http://www.gvi.co.uk/projects/asia/malaysia/volunteer-community-conservation-project-borneo/home

En na daar weer wat research gedaan te hebben, gok ik dat ik hier zit de komende 6 weken:

http://www.misowalaihomestay.com/


Na die 6 weken, zit ik nog 2 weken op Borneo, 1 maand rond Kuala Lumpur en 3 maanden op Japan. Maar dat horen jullie allemaal tegen die tijd wel weer!

Liefs,
Hannah


  • 04 November 2011 - 14:47

    Jos Mertens:

    Hoi Hannah,

    Nog een nachtje slapen en dan..... Spannend!
    Ik wens je een goede vlucht, veel succes en plezier en ik blijf je reis met belangstelling volgen.

    Alle goeds gewenst,
    Jos

  • 04 November 2011 - 16:46

    Hannah Löwenhardt:

    Hoi Jos!

    Ja het is hartstikke spannend! Geniet nog even van mijn laatste momentjes luxe (voor zover dat kan want de nerves are killing me..) en over een paar uurtjes op naar Schiphol!
    Heel erg bedankt en leuk dat je blijft volgen :)

    Groetjes,
    Hannah

  • 06 November 2011 - 13:40

    Mieke Edelman:

    ha Hannah,
    Herkenbaar, die angst voor de malariapillen. heb ik ook gehad. Bij mij viel het erg mee, ik heb niets van bijwerkingen gemerkt. Ben wel voorzichtig geweest met het gebruik, waar het niet echt nodig was heb ik niet geslikt.
    Liefs, Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Laren

Hannah

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 34971

Voorgaande reizen:

05 November 2011 - 21 April 2012

Maleisie & Japan

Landen bezocht: