Turtle Island! - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu Turtle Island! - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu

Turtle Island!

Door: hannahlowenhardt

Blijf op de hoogte en volg Hannah

21 November 2011 | Maleisië, Sandakan

Zo, weer een week voorbij! De tijd gaat langzaam... Helaas geldt dat niet voor de vrije dagen. die gaan veel te snel.

Afgelopen week veel gewerkt, maar ook veel pauze gehad. De nacht in het eco kamp was verschrikkelijk voor mij. Het bed was vies (er lag muizenpoep op..) en ik kon niet slapen want ik was veels te bang dat er beesten over me heen liepen. Al met al is het wel een hele ervaring en tof om de dieren te horen. De volgende ochtend zagen we eindelijk een wilde Urang Utang. Dat was gaaf zeg! Een paar dagen later toen we het eco kamp moest schoonmaken was hij er weer en verderop zat ook nog een vrouwtje. Prachtig om te zien. Ook een giga spin gezien (een tarantula ofzo) en andere bijzondere insecten.

Het gastgezin was heel anders dan de eerdere gezinnen. Gelukkig was ik niet alleen, maar met Christine. De moeder beweerde dat een muskietennet niet nodig was (ze hadden er namelijk geen), want er waren geen muggen, er was geen malaria en geen dengue fever in het gebied. Ahum, ik zit toch echt onder de bulten. Ook begonnen ze te praten over dat ze bijna geen geld kregen en dat er veel geld naar de mensen die het eco kamp beheren gaat en over politieke zaken... Beetje vreemd allemaal. Maar we hebben het overleefd en eindelijk fruit gekregen! :) (helaas heb ik ook 4 keer een mug in mijn eten gevonden :S)

Gister hebben Paul, Chris en ik afscheid genomen van Christine en Amy. Wat betekent dat ik vanaf nu 2 weken alleen ben met de jongens. Ik moet dus alleen slapen in een homestay waar ik enorm tegen op zie. Maarja...... wat moet dat moet. Over 2 weken komt er dan nog een "jongen" uit de UK. Leuk voor Chris, maar ik zou wel graag een meisje hebben met wie ik kan praten af en toe.

Nou in ieder geval is hetn nu "weekeind" en kunnen we lekker ons gang gaan. We hebben een trip geboekt naar Turtle Island waar we over 2 uur naar vertrekken. Daar kunnen we lekker zwemmen (Mits het weer het toe laat, want natuurlijk is voor vandaag onweer voorspeld) en in de avond schildpadden bewonderen die hun eitjes uitbroeden. Dinsdag ochtend gaan we weer terug naar Sandakan en vanuit daar weer naar Kampung Mengaris. Weer lekker een week werken..........

Tot de volgende update!
Liefs,
Hannah

  • 21 November 2011 - 08:41

    Marit:

    Wooow! Die foto's zien er geweldig uit! Wat veel verschillende insecten zeg! en kikkers!
    Ook leuk dat je in die pakjes mee deed aan een voorstelling oid? Tenminste het ziet eruit alsof je op een podium staat? Gaaf hoor als dat zo is!!!
    Ik heb je sms gekregen en hoop dat je de bootrit hebt overleefd!!! Maar vast wel, ik vertrouw op het armbandje!
    Heel veel plezier op Turtle Island!!
    Liefs!

  • 21 November 2011 - 09:03

    Hannah Leuvelink:

    Ziet er erg avontuurlijk uit! Beetje afzien is het wel begrijp ik. Des te lekkerder slaap en eet je straks als je het wat beter treft! Ik vertelde thuis over je eet probleem en volgens Stijn zijn er maar weinig wereldreizigers die het vegetarische eten kunnen volhouden ... dus zorg goed voor jezelf! Snap dat je er graag een meisje bij wilt, maar zo stoer als jij zijn er vast niet veel ...

  • 21 November 2011 - 10:26

    Sarita:

    zoo hee wat een hoop insecten, en ook de foto's ervan! :)) Ik hoop voor je dat je de schildpadden hebt gezien, daarvan weet je zeker dat ze niet in je bed of in je eten rondkruipen...
    Je bent erg op je zelf aangewezen kennelijk, komende tijd. Dat is wel pittig natuurlijk maar je leert je zelf beter kennen dat is toch ook een doel van je reis. Hopelijk lukt het je de moeilijke dingen ook in dat perspectief te zien. (makkelijker gezegd dan gedaan)
    (sorry ik blijf juf, lol)
    Liefs!

  • 21 November 2011 - 20:43

    Veraschouten:

    hoi Han, alles wat jij meemaakt vertel ik aan de kinderen in de klas, soms zitten ze allemaal te griezelen, de kinderen leven met jou mee en moeten soms ook erg lachen. Jij weet hoe beeldend ik kan vertellen en overdrijven. Dus die paar muizenkeutels werden een paarhonderd muizenkeutels en die bloedzuiger zag er heel eng uit. Morgen verder over de schildpadden?
    XXXXXXXXXXXXXX mams.

  • 22 November 2011 - 13:59

    Bente:

    Wow, ziet er echt zo super vet uit...jaloers!!
    En die schildpadjes zijn ook zo schattig..echt super goed dat dit allemaal doet..
    en wat betreft de girltalk..ik weet dat t niet tzelfde is, maar miss een keer skype..als t daar lukt..
    liefs..

  • 24 November 2011 - 10:22

    Ken Harmsen:

    Hoi Hannah,Je maakt wel heel veel mee hoor.Volgens mij ben je als je weer thuiskomt nergens meer bang voor.Hoop voor jou,dat er inderdaad wat damesgezelschap bij komt.Lijkt me voor jou ook wat gezelliger.Leuk he,dat meneer de Jong je ook volgt op je reis.Moet vanmiddag weer werken,dus zal de bewoners weer inlichten over je wel en wee.Ze vinden het leuk om je zo te kunnen volgen.Wel meis geniet,doe veel ervaringen op en zorg goed voor jezelf.Dikke knuf Ken

  • 25 November 2011 - 10:50

    Tess:

    Wauw zusje, dat klinkt super heftig allemaal!

    Grote highs en lows! Super mooie en bijzondere dingen maar ook erg moeilijk en zwaar af en toe. Hopelijk kan je genoeg genieten van de vrije dagen en dieren om het werk te compenseren...niet alle dieren zijn fijn en lief heb je helaas al gemerkt...

    Heel veel plezier, sterkte, succes en nog meer gave ervaringen gewenst!
    Prachtige foto's ook! Dank je wel! :D

    Heel veel liefs, je *ook girl talk capable* zusje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Sandakan

Hannah

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 34954

Voorgaande reizen:

05 November 2011 - 21 April 2012

Maleisie & Japan

Landen bezocht: