En weer alleen.... - Reisverslag uit Osaka, Japan van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu En weer alleen.... - Reisverslag uit Osaka, Japan van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu

En weer alleen....

Door: hannahlowenhardt

Blijf op de hoogte en volg Hannah

01 Maart 2012 | Japan, Osaka

Tess is er weer vandoor en ik ben weer alleen! Wel even wennen hoor! De afgelopen dagen waren wel erg leuk.

Na Kyoto zijn we doorgereisd naar Osaka. Terug naar Ten Hostel! Erg leuk om de staff weer te zien en vooral Yamato! Hij ging toevallig net weg toen wij aankwamen, maar zou later terug komen voor wat karaoke! Nou dat leek ons dus wel wat! (vorige keer karaoke was ook met Yamato) Na een zoektocht naar het lichtknopje konden Tess en ik ons eindelijk settlen in onze mooie prive kamer met tatami mat en futon. We hadden heerlijk veel ruimte dus konden onze spullen kwijt. Na bijgekomen te zijn van de reis (2 uurtjes maar...) gingen we naar beneden om plannen te verzinnen voor de avond. Het werd eerst Shabushabu met Wooly en Yamato en daarna op naar de karaoke! Wat een topavond. De Shabushabu was zooooo lekker! Onbeperkt groenten voor maar 8,80 euro! Wie wil dat nu niet! De jongens waren ook aan het genieten van het extra vlees wat ze van ons kregen ;). Na bijgekomen te zijn van de maaltijd (want ja, als het onbeperkt is, moet je er natuurlijk wel het beste van maken), zijn we naar de karaoke bar gegaan met Yamato. Wat kan die zingen zeg! Maar dat wist ik eigenlijk al. Het was erg grappig om te zien hoe Tess daar mooi stond te zingen en Yamato alles eruit probeerde te halen waardoor je Tess gewoon niet meer hoorde hihi. Na een paar uurtjes karaoke zijn we lekker ons bed ingedoken en hebben we lekker geslapen met het idee van spa world in onze gedachten.

Jaaaaaa! Het was dan eindelijk zover! Tijd voor spa world! Na een tijdje moeilijk doen bij de kaartmachine, een fixe korting en een cadeautje, waren we dan eindelijk binnen! Niet dat we toen niet meer problemen hadden, want ja we zijn natuurlijk wel in Japan haha. Waar en wanneer moesten we nou omkleden? Hoe kwam je bij het zwembad etcetc. Eenmaal in het zwembad konden we eindelijk in water liggen! Wat heb ik dat gemist zeg! Na een ondiep bad, een waterval en een nepregengrot zijn we maar weer het zwembad uitgegaan. Ondanks dat het op de 8ste verdieping van een gigantisch gebouw was, was er niet veel aan. De spa daarentegen was geweldig. Van Iraans bad tot Chinees, tot Balinees tot Japans. Ze hadden zoveel baden! Gelukkig hadden we de hele dag de tijd om ervan te genieten en dat deden we dus ook. Om 7 uur verlieten we na een dutje spa world weer. Op naar huis voor wat chill tijd. Geloof het of niet, na zo`n spa heb je totaal geen energie meer in je lichaam en ben je zo relaxt dat je echt niks meer wilt.

De volgende dag was de energie weer terug en dus tijd voor wat SHOPPEEEEEN. (Ik ben namelijk keihard uit mijn tregging gescheurd, schaam schaam). Helaas was het weer zo'n dag dat ik met niks terug kwam.. Tess had gelukkig wel allemaal leuke dingen gevonden. De mensen hebben hier zo'n leuke stijl dat ik vaak gewoon niet meer weet wat ik nou moet kiezen! Na het shoppen zijn we prachtig door het donker door Dotombori gelopen. Het shopgebied met heel veel lichten. Daar hebben we ook nog Udon noodles gegeten als afscheidsmaal. Heerlijk en super gezellig. Ik heb de afgelopen 10 dagen zoveel geleerd van mijn zusje! Zonder haar had ik zoveel dingen niet gedaan! Zoals couchsurfen, mensen dingen vragen, spa world, uit eten gaan, kortom ben super blij dat we deze tijd samen hebben kunnen doorbrengen.

Helaas moesten we woensdag afscheid nemen. Dit was een beetje zwaar, maar nu wist ik dat ik haar over een maand weer zou zien. Na een beetje een dipje ben ik dus maar gaan shoppen! Gelukkig kwam ik met dingen terug :D. De avond heb ik gerelaxed en geprobeerd te slapen. Wat helaas niet ging want ik had mijn eerste echte vervelende dorm ervaring. Een meisje kwam om 4 uur terug en begon enorm lawaai te maken, deed het licht aan etc. Eindelijk was ik weer in slaap gevallen waarop ik twee uur later weer wakker werd omdat ze het nodig vond om haar tas met geweld en lawaai in te pakken. Heerlijke nacht dus. Wel heb ik nog even lekker naar Nederland-Engeland op de radio kunnen luisteren, jeej!

Inmiddels zit ik na een dag niks doen in Umeda Sky Building te wachten op mijn bus. Het is hier 23.40 dus ik moet over 10 minuten boarden. Off to my next destination; Hiroshima!

  • 01 Maart 2012 - 15:51

    Wieke:

    Hee lieverd, leuk om over jullie avonturen te lezen. Jullie hebben wel genoten samen! Ga nu nog maar genieten van de laatste anderhalve maand!
    Dikke kus, Wieke

  • 01 Maart 2012 - 17:32

    Sarita:

    Ohhh wat ben je toch een dappere dodo zeg! :)
    Zoveel beleven, en nog verder met je avontuur.
    Ik kijk uit naar je verslagen :)
    liefs!

  • 02 Maart 2012 - 13:39

    :

    Hey lief zusje, mis je hoor!!! Erg leuk om het vanuit jouw beleving te lezen. En ik ben blij dat je het ook zo leuk vond en dat je dingen hebt geleerd en gedaan die je anders niet had! Dat wist ik niet ^-^ Super gezellig en geniet van je laatste tijd!
    Dikke kus,
    zus.

  • 07 Maart 2012 - 23:20

    Linda :

    Wat een erg leuke verslag van twee zussen in Japan! Ik geniet van je reis verhalen en hopelijk schrijf je nog meer in de laatste 6 weken! Ik zal je ervaringen missen! Volgens mij ben je een beetje andere Hannah geworden! Een levensgenieter en world traveller! Ben zo blij voor je dat het is je allemaal gelukt in het verre oosten!! Veel liefs en kusjes van Hans en Linda uit Amsterdam! XXXX

  • 11 Maart 2012 - 19:33

    Ken Harmsen:

    Hoi meis,ja nu ben je dus deze laatste periode van je reis echt op jezelf aan gewezen.Maar ja dat is het eigenlijk het grootste gedeelte geweest toch? En je hebt het allemaal zeer kranig gedaan. Leuk dat je je ervaringen met je zus hebt kunnen delen. 40 dagen waar is de tijd gebleven.Vind het leuk je straks weer te zien,maar blijf vooral nog genieten van de tijd die nog voor je ligt.Één ding is mij echter ontgaan,Men de Jong had het over een liefde wat op je pad gekomen is.
    Maar ik(we) gaan het straks allemaal van je horen.Ik blijf je in ieder geval nog volgen totdat ik je weer zie,ik blijf je schrijven en volgen totdat je weer thuis bent. Liefs en een knuf van mij Ken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Osaka

Hannah

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 34960

Voorgaande reizen:

05 November 2011 - 21 April 2012

Maleisie & Japan

Landen bezocht: