Best day in Japan. - Reisverslag uit Tokio, Japan van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu Best day in Japan. - Reisverslag uit Tokio, Japan van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu

Best day in Japan.

Door: hannahlowenhardt

Blijf op de hoogte en volg Hannah

30 Maart 2012 | Japan, Tokio

Hoi Lieve allemaal,

Inmiddels een weekje verder, weer veel ervaren. Verjaardag, Kamakura, dierentuin, Enoshima etc.

Laten we beginnen bij de dierentuin. Een van de dierentuinen in TOkyo is in Ueno park. Een mooi park in het midden van de stad. Hier staan de meeste musea en dus ook de dierentuin. In deze dierentuin zitten tegenwoordig twee gekochte panda's. Helaas was ik zo stom om te besluiten om op een zaterdag te gaan, waardoor het kneiterdruk was. Terwijl het ook nog eens regende. Ik had met Jan afgesproken, een Duitse jongen die ik in Hiroshima ontmoet had. Ik was een beetje zenuwachtig voor de dierentuin want de manier waarop Japanners met dolfijnen, honden en walvissen omgaan is niet echt geweldig om het zacht uit te drukken. Eenmaal in de dierentuin bleek het wel mee te vallen. De dieren hadden best veel ruimte. (Niet allemaal, maar de meesten) Ook de panda's. Het was in ieder geval stukken beter dan artis. Na een paar uur rondlopen hadden we het wel gezien en zijn jan en ik na de lunch weer gesplit en terug gegaan. Twee dagen later was dan mijn verjaardag. In mijn nieuwe hostel wisten ze het, dus ze hadden de dag van te voren al een lief cadeautje neergelegd, een origami presentje en snoepjes. Op mijn verjaardag had ik in de avond met wat mensen die ik in Osaka had ontmoet, afgesproken. Overdag ontmoette ik in het hostel gelukkig twee Nederlandse jongens met wie het wel klikte. We besloten samen even op stap te gaan. Ik ging lunchen en zij gingen Senso-ji, de tempel hier in de buurt, bezoeken. Daarna vertrokken we naar Shibuya. Hier hebben we even bij starbucks gezeten op een van de tofste locaties in de wereld denk ik wel, uitzicht op Shibuya crossing, de grootste crossing ter wereld. En toen zijn we gesplit en ben ik even gaan shoppen. Ondertussen kreeg ik een belletje van paps en even later van mam, die de hele klas voor me liet zingen. Erg leuk. In de avond hebben we sushi gegeten met z'n achten en Jan had nog een mini taartje voor me meegebracht. Daarna wat games gespeeld in een van de Sega game hallen (Ik heb zelfs iets uit zo'n automaat gewonnen) en wat gedronken. Al met al was het dus nog wel een leuke verjaardag.

De dag na mijn verjaardag ben ik voor de tweede keer naar Odaiba gegaan. Samen met een meisje uit Canada. We hebben de robot nogmaals gezien, zijn deze keer wel naar Venus Fort geweest en hebben weer een mega gamehall gezien. Odaiba staat helemaal vol met winkelcentra. Eentje waar we een super leuke verdieping vonden voor gezinnen. Soort attractiepark met lekker eten, kleine dingetjes om te doen en winkeltjes. Super leuke sfeer! Ook Venus Fort is een winkelcentrum. Het plafond verandert naar aanleiding van het weer. Is het mooi weer, dan is de lucht blauw, is het slecht weer dan wordt het donker en kan het zelfs regenen (Nep natuurlijk). "Helaas" was het super mooi weer toen we er waren dus was het plafond gewoon blauw met wat wolkjes. Suzie (het Canadese meisje) moest terug naar Tokyo station omdat ze zou vertrekken naar Kyoto. Dus toen besloten we samen nog even naar de tuinen van het Imperial Pialace te gaan. Helaas konden we de ingang niet vinden dus hebben we alleen de "outer gardens" kunnen zien.

Gister (29 maart) ben ik dan uiteindelijk toch naar Kamakura gegaan. De avond daarvoor hadden we een Sake party waarbij ik aan de praat raakte met een van de staff van het hostel en hij had een dag vrij. We besloten dus samen te gaan. Het was geweldig. Kamakura is prachtig, we hadden prachtig weer, een strand en een gigantische buddha. Toen we aankwamen besloten we eerst even wat te eten op het strand. Ik weet niet of dat zo slim was. We werden letterlijk aangevallen door een soort van valken. Ze wisten het eten uit Flavio's (ja zo heet hij) te pakken. Na wat lol op het strand, moesten we toch echt even de toeristische attracties bekijken. We hebben uiteindelijk alleen de daibutsu gezien; de grote buddha. Na de Daibutsu kwam Flavio met het idee om naar Enoshima te gaan. Dat was een geweldig idee. Toen we over de brug naar het eiland liepen, zag ik opeens Mount Fuji en ik raakte helemaal enthousiast. Wat was ie grooooooot! Helaas was het moeilijk om te zien. We besloten naar een grot te gaan op het eiland en op weg daar naartoe, kwamen we langs een mooi "rots strand". Het was prachtig. Wilde zee en Fuji op de achtergrond. De grot was prima. Wel erg voor toeristen bewerkt. Allemaal dingen als beeldjes enzo erin en het was niet helemaal meer zoals het hoorde te zijn. Eenmaal uit de grot, ging de zon net onder. Wat een mazzel want wat was het mooi. Ik kon mijn ogen niet geloven. Hier wilde ik nooit meer weg. Het was een geweldige dag en mijn liefde voor Japan is hierdoor alleen maar groter geworden. Naar huis? Nee. Liever blijf ik hier. Maarja, helaas is dat niet zo makkelijk.

Nu ga ik stoppen.. zie jullie snel.

Liefs,


  • 30 Maart 2012 - 06:34

    Tess:

    Wauw, wat een geweldige ervaringen weer! En leuk dat je zulke bijzondere plekjes hebt gevonden.
    Mooie fotos ook!
    Xxx

  • 30 Maart 2012 - 06:37

    Ilse Karman:

    Hi Han,

    Wat is het toch leuk om al die foto's te bekijken en jouw reisverslagen te lezen. Net alsof je zelf een klein beetje meereist. Maar dat is binnenkort afgelopen. Ook weer fijn dat we je weer irl gaan zien. x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Hannah

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 34912

Voorgaande reizen:

05 November 2011 - 21 April 2012

Maleisie & Japan

Landen bezocht: