Japanse cultuur ervaren! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu Japanse cultuur ervaren! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu

Japanse cultuur ervaren!

Door: hannahlowenhardt

Blijf op de hoogte en volg Hannah

23 Maart 2012 | Japan, Tokio

De laatste paar dagen in kyoto waren geweldig. Een engels meisje die ik ontmoet had, Alison, ging zich laten opmaken als Maiko. Ben dus met haar mee gegaan aangezien ik die dag niets te doen had. Erg tof om te zien en we hebben veel foto's gemaakt! 's Avonds hadden we in het hostel een Go-game workshop. Een Japans spel wat erg lastig is. Ik ging tegen onze master spelen, en heb gewonnen!! Hij kon zijn ogen niet geloven haha! (ik had natuurlijk wel 6 steentjes voorsprong)

Toen kreeg ik een verassend berichtje op Facebook. Daichi, de japanse jongen met wie Tess en ik sushi hadden gemaakt, had gezien dat ik weer in TOkyo was en vroeg dus of ik wilde afspreken. Nou absoluut natuurlijk! We spraken af bij de City hall, waarna we naar een supermarkt gingen om lunch te halen, want we gingen PICKNICKEN!! Dat had ik niet verwacht van een Japanner, eten op straat/in het park. Na een tijdje fietsen (en muskusratten voereen) langs het water, ja ik mocht ook fietsen, best gek als je het 4 maanden niet gedaan hebt, gingen we op het gras zitten en hadden we een heerlijke lunch. Daichi wilde graag even ~sporten~ na de lunch, maarja, wat dan? Breakdancen in het gras? (Hij breakt ook..) Toen zagen we een groep ouderen ~free tennis~ spelen. Een soort kleine variatie op tennis.Ze zagen ons kijken en vroegen of we mee wilden doen. Wauw! Wat een geweldige ervaring. We hebben 2 uur met de ouderen (gemiddeld 80 jaar) free tennis staan spelen en ze vonden het geweldig! Wij ook natuurlijk! Verder hebben we de rest van de avond gekletst en afscheid genomen. Maar wat een geweldige dag zeg!

Twee dagen later vertrok ik dan WEER naar Osaka. Hier had ik met Daniel afgesproken om naar Sumo worstelen te kijken. Een geweldige ervaring. We zaten al in de hal om 12 uur, op dat moment waren vooral de minder interessante wedstrijden. Dat kon je ook wel merken want de voorbereidingen kostten meer tijd dan de wedstrijden zelf, die duurden ongeveer 3 tot 7 seconden. Om 3 uur werd het dan echt spannend. De grote (oke, ze waren bijna allemaal behoorlijk groot maar je snapt wat ik bedoel) jongens waren aan de beurt. De ceremonies en voorbereidingen waren heel bijzonder om te zien. Iedereen zag er mooi uit, het werd steeds voller in de zaal en de wedstrijden waren spannender en langer. Uiteindelijk zijn we tot 6 uur gebleven en zijn we na lekker nog wat gegeten te hebben in Shinsaibashi, terug gegaan naar het hostel.

Op zondag vertrok Daniel weer naar Tokyo. Ik moest helaas de nachtbus pakken waardoor ik nog een hele dag moest volmaken. Gelukkig wist ik dat er een dans evenement was in Osaka, Big Bang. Na veel wikken en wegen besloot ik in mijn eentje te gaan. GELUKKIG! Want wat was dat tof. Allemaal Japanse hiphop dansers en ze waren geweldig goed. Heb met ze gedanst, gekeken naar dans teams en genoten van de sfeer. Ik wilde niet meer weg, maar helaas moest ik wel. Op naar de nachtbus, dag Osaka :(

's Ochtends aangekomen in Tokyo. Kom ik Daniel weer tegen. Met hem dus nog een paar dagen doorgebracht. We hebben Tokyo by night gezien, een shrine vol met plumblossom, roppongi (het animedistrict) en Harajuku, waar ik zooooo veel gave kleren en schoenen heb gezien, zucht. Helaas run ik out of money. Al met al was mijn afgelopen week dus weer geweldig. Nu ga ik maar afronden want ik moet weer door naar mijn volgende hostel helaas... wissel wissel wissel is het in tokyo, veel zit vol.

Nou lieve mensen, hoop dat daar alles goed gaat en tot snel!

Liefs,
Hannah

  • 23 Maart 2012 - 07:19

    Ilse Karman:

    Bedenk net wat je kan gaan studeren... Japans!
    lfs Ilse

  • 23 Maart 2012 - 07:36

    Hannah:

    Ja wat geweldig weer Hannah ... ben jaloers! Tip van Ilse hieronder is wel een goeie! Geniet nog van de laatste weken en een leuke verjaardag binnenkort!

  • 23 Maart 2012 - 09:35

    Wieke:

    Avonturen, avonturen, avonturen!
    Je mag een verjaardagscadeautje van mij kopen hoor! Moet je wel even laten weten waar ik de centen naartoe moet sturen!
    Tot snel, kus!

  • 23 Maart 2012 - 09:57

    Sarita:

    Ha die Hannah! Wat een leuke foto's weer, bij het mooie verslag van de afgelopen tijd! En wat wordt je haar lang!!!! :)
    Hier nu ook lekker lente-weertje!
    Liefs!

  • 25 Maart 2012 - 10:38

    Ken Harmsen:

    Hallo Hannah,
    Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Wat een leuk verslag weer en wat haal je er veel uit. Blijf dat ook vooral de laatste weken doen, Moet wel zeggen dat je er goed uitziet. Carpe Diem en tot gauw.
    Dikke knuf Ken

  • 26 Maart 2012 - 12:21

    Tess:

    Zusje, wat leuk dat je met Daichi hebt gechilled! Is hij ook op je verjaardag? Erg leuke jongen was dat :)

    Klinken als geweldige dagen en het ene moment schrijf je 'helaas moest ik nog een dag volmaken' en vervolgens 'helaas moest ik weg', dus zo zie je elke keer weer dat als je er voor gaat, je geweldige dingen mee maakt en mooie dagen hebt. Alleen of samen met leuke nieuwe vrienden :)

    Ook je tijd in Osaka klinkt tof, benijd je wel dat jij de Sumo worstelaars hebt gezien! En wou dat ik toch naar Roppongi was geweest, ik dacht dat dat vooral heel luxe en duur en uitgaansbuurt was... :s moet ik weer terug dus ;)

    Geniet van je laatste dagen, volop en intens, zoals je dat zo goed kan ;)

    Dikke kuskus
    zuszus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Hannah

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 34908

Voorgaande reizen:

05 November 2011 - 21 April 2012

Maleisie & Japan

Landen bezocht: