Animal Refuge Kansai - Reisverslag uit Osaka, Japan van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu Animal Refuge Kansai - Reisverslag uit Osaka, Japan van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu

Animal Refuge Kansai

Door: hannahlowenhardt

Blijf op de hoogte en volg Hannah

16 Februari 2012 | Japan, Osaka

Hoi!

Zo, het heeft even geduurd, maar hierbij dan mijn tweede reisverslag in Japan.

De afgelopen 2 weken heb ik weer veel mee gemaakt. Van bergen sneeuw, tot ceremonies in tempels. Zoals jullie weten vertrok ik vanuit Tokyo naar Animal Refuge Kansai in Nomaohara. Na een zoektocht en wandeltocht en bustocht, hadden Elizabeth en ik elkaar eindelijk gevonden. Elizabeth, een vrouw van ongeveer 65 jaar of ouder, is de oprichtster van het dierenasiel en komt uit Engeland. Ik reed met haar mee naar het asiel waar ik na een korte rondleiding in K1 en K2 meteen aan het werk werd gezet; honden uitlaten, JEEJ! Matsoo-san lied me Naga en Tetsu zien, twee geweldige honden met wie we gingen lopen. Tijdens het lopen probeerden we een beetje te praten, wat lastig was omdat niemand daar echt engels spreekt. Maar een uitdaging is altijd leuk!

De eerste paar dagen in het asiel waren even wennen. Opeens zat ik van een stad, en niet zomaar eentje met in de binnenstad alleen al evenveel inwoners als in nl, midden in een dierenasiel. Want ja, dat is een grapje, ik zat sliep letterlijk midden in het asiel. Alles is in de buitenlucht en Elizabeths huis staat er midden in! Leuk wakker worden dus met geblaf! In het huis was een tv met alleen bbc, verder was er niks te doen. Ook was er de eerste dag geen warm water omdat het zo vroor. In het hele huis is er geen verwarming wat ook wel wennen was ;). De tweede dag kon ik wel een Japans bad nemen, wat heerlijk warm was zolang in erin bleef zitten... Daarna hield helaas de boiler er de 8 dagen erna ermee op.

Wat ik zoal in het asiel deed was hokken schoonmaken, honden uitlaten in prachtige landschappen met rijstvelden en bossen, met katten socializen, katten borstelen en Elizabeth gezelschap houden :). Ze heeft geweldig voor me gezorgd. Eten was heerlijk, Nabe, Sushi en ze nam me zelfs mee voor pizza (wat op dat moment goddelijk was..). Maar na 10 dagen was ik wel klaar om weg te gaan. Dat deed ik dus ook, op naar Osaka!

Osaka is een mooie stad, maar veel is er niet over te zeggen. Een paar sights heb ik gezien met wat vrienden die ik hier gemaakt heb. Osaka aquarium, het grootste ter wereld, wat heel bijzonder was, Osaka Castle, wat helaas van binnen gewoon een modern museum was en de shopping area, wat HELEMAAL GEWELDIG was!!!!! Ook ben ik een dagje naar Kobe geweest, de haven stad. Hier liepen Greg en ik toevallig naar een tempel toen daar een ritueel bezig was, prachtig om te zien! (foto's komen binnenkort) Ook zijn we naar de Sake brouwerij geweest. HMMMMM wat een verschrikkelijk vies spul is dat haha.

Wat ik verder nog niet verteld had geloof ik, is dat ik in Maleisie naar het ziekenhuis ben geweest. Hele ervaring, maar wel goed! Ben 3x opnieuw gegaan. Niks ernstigs, maar heb erg last van mijn oortjes. Inmiddels vandaag mijn eerste ervaring met een Japans ziekenhuis gehad. VERSCHRIKKELIJK! heb er ongeveer 4 uur doorgebracht, niemand sprak Engels, alles was in het Japans en het heeft me zo'n beetje het geld gekost waarmee ik nog een week langer in Japan had kunnen blijven. En het resultaat? Ze wisten niet wat er was, pijnstillers dan maar! Ook ben ik voor mijn pols en enkel geweest. Blijkbaar een tennisarm (???) en enkel overbelast. Rust houden! Haha niet dus. Maar goed, het gaat uiteindelijk wel weer over!

Hoe is het daar met jullie? Al wat warmer?

liefs,
Hannah

Oja, vnaaf morgen reis ik met mijn zusje! Dus misschien even geen update meer! Sorry voor deze late trouwens, was niet in de stemming om er een te schrijven...

  • 16 Februari 2012 - 10:17

    Sarita:

    wat een mooie update :)
    Ik wens je heel veel plezier met je zus, wat een fijne timing, geniet er van!!!
    liefs!

  • 16 Februari 2012 - 18:33

    Vera Schouten:

    veel plezier samenxxxxxxxmams


  • 18 Februari 2012 - 06:44

    Sarah:

    Veel plezier met Tess! xxx

  • 18 Februari 2012 - 09:27

    Ken Harmsen:

    Hoi Meis,

    Boeiend verhaal weer. Voor als je toch nog even de mail leest heel veel plezier met je zusje.
    Knuf Ken

  • 22 Februari 2012 - 12:03

    Marit:

    Klinkt weer super allemaal!
    Geniet er van gezellig met je zus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Osaka

Hannah

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 34904

Voorgaande reizen:

05 November 2011 - 21 April 2012

Maleisie & Japan

Landen bezocht: