BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu

BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!

Door: hannahlowenhardt

Blijf op de hoogte en volg Hannah

02 Februari 2012 | Japan, Tokio

Hoii koude Nederlanders!

Nou, daar ben ik dan, JAPAN!Wat ONGELOOFLIJK Vet! De vlucht naar Japan was heerlijk, zat met veel japanners in het vliegtuig, de steward en stewardessen waren erg aardig en het eten was ehm, vies.. Midden in de nacht was ik wakker, ondanks dat het de bedoeling was om te slapen zoals de meeste mensen deden. Overal om het vliegtuig heen zag ik sterren, het was echt prachtig, net alsof ik in de ruimte zat!

Op Narita airport aangekomen, was het even schrikken. Ik ging van 30 graden naar -2!Hoezo "Hannah slaat de winter over"?? Na even bij te zijn gekomen van de schrik, pakte ik de trein naar Tokyo, Asakusan station. Dit was vrij makkelijk, dus waar ik me al die tijd zorgen om heb lopen maken...? Ook merkte ik meteen dat de mensen bereid waren mij te helpen. Ik hoefde niet eens te vragen om hulp, ze kwamen uit zichzelf wel. In mijn hostel aangekomen, heb ik mijn tas gedumpt en ben ik opzoek gegaan naar een jas. In een hippe Japanse winkel kwam ik twee jassen/vesten tegen :) Door die te dragen voelde ik me al wat meer thuis.

De eerste dag zat al vol met eerste indrukken. Na drie maanden maleisie/thailand is een stad als Tokyo wel even wat anders. Veel mensen, gigantische en mooie gebouwen, heel netjes, iedereen staat in een rechte lijn links op de roltrap. Mondkapjes om anderen niet ziek te maken, het weer, geen mensen die achter je aan lopen dat je dingen moet kopen. Geen jailwalking meer en iedereen draagt ubervette kleren! Nou, mij bevalt het allemaal wel.

De tweede dag zijn we (faisel en Ryan heb ik ontmoet in het hostel) naar Odaiba gegaan. Een "eiland" in Tokyo. Hier hebben we een gigantische robot gezien, het water science museum en we zijn de Fuji TV building ingelopen. Dit was erg tof. We hebben zelfs nog een stukje van een show opgenomen zien worden. Na de dag op Odaiba, wat veel lopen inhield, zijn we op tijd weer terug gegaan. Waar we op de bank geploft zijn en de paar uur daarna niet meer vanaf gekomen zijn! In de avond besloten we nog wel even uit te gaan. We zijn naar de Khaosan Tokyo bar geweest (de bar van het hostel waar ik in zit). Hier heb ik mijn eerste glaasje Sake gedronken, bah! Haha ik snap niet dat de Japanners zoveel daarvan drinken! Ook heb ik umeshuu geprobeerd, dat was wel erg lekker moet ik zeggen!

Dag drie ben ik met Ryan naar Shibuya en Harajuku gegaan. Emanuel en Faisel waren te moe van hun nacht wild stappen in Tokyo. We hebben een beeld gezien van Hachiko de hond. Elke dag als zijn baasje naar Shibuya station ging voor zijn werk, wachtte Hachiko daar de hele dag op hem en liep na het werk weer mee naar huis. Op een dag overleed zijn baasje en Hachiko is net zo lang op het station gebleven tot hij zelf overleed. Hij is altijd blijven wachten op zijn baasje. Ook hebben we de giga crossing gezien. Het licht springt op groen en honderden mensen steken over op 6 zebrapaden ofzo tegelijk. Na Shibuya zijn we naar Harajuku gelopen. Daar hebben we een mooi park gezien met super grote kraaien en wat leuke winkels. Daarna was het wel weer genoeg voor de dag. Heel vermoeiend zo'n dag lopen!

Vandaag stonden we om half 5 op om naar de vismarkt te gaan. Dit was ehm... 'bijzonder'. Het is bijzonder om zo'n markt te zien en de cultuur mee te maken, maar ik vond het wel erg zielig. Vissen die niet dood zijn, maar half bevroren en niks meer kunnen doen etc etc. Om van de schok te bekomen, ben ik na de markt maar weer mijn bed in gedoken. Verder hebben we die dag nog wat geshopt, de tempel hier in de buurt bezocht en zijn we het tokyo government building in geweest waar we een prachtig uitzicht hadden over deze prachtige stad.

Vannacht vertrek ik naar Osaka met de bus. Hier zal ik morgen ochtend vroeg aankomen waarna ik mijn weg moet zoeken richting het dierenasiel. We zullen zien hoe het gaat!

Hoop dat daar alles goed gaat? En nogmaals, heel erg bedankt allemaal voor het volgen van mijn blog. Het geeft me echt veel plezier om jullie reacties te lezen! Sorry dat ik niet kan reageren! En sorry trouwens voor deze lange blog ;)

Liefs,
Hannah

Gister

  • 02 Februari 2012 - 11:03

    Mirte:

    Lange blogs zijn leuk :)

  • 02 Februari 2012 - 11:31

    Sarita:

    jee zeg, wat een wervelwind-dagen achter de rug, jij!
    Leuke foto's (iehl die vissen!)
    Jij ziet er wel goed uit, dat is fijn om te zien :)
    Hopelijk verloopt de reis naar het asiel prettig en ga je daar ook weer een positieve tijd tegemoet!
    En zoals Mirte zegt: lange blogs zijn leuk! :)
    Liefs!

  • 02 Februari 2012 - 13:09

    Ilse:

    Ben ook dol op lange blogs :-)). En de foto's natuurlijk.
    Volgens mij is er een film gemaakt over die Hachiko hond met Richard Gere of zo. Of misschien haal ik nu wel dingen doorelkaar. Veel plezier daar! X

  • 02 Februari 2012 - 14:14

    Lisa Toufexes:

    Hey Hannah,
    Heel leuk om te lezen hoe het met je gaat en je spannende avontuur! Japan ziet er heel mooi uit! En het klinkt als of je er vol op van geniet!

    Heel veel succes met je zoektocht naar het asiel, en daar werken. Ik verheug me op je volgende extra lange blog en foto's!

    groetjes,
    Lisa
    P.s In amsterdam is het momenteel -7 en ijs en ijs koud met gevoels tempratuur -10. Dus hier is iedereen als een gek schaatsen aan het kopen haha

  • 02 Februari 2012 - 14:19

    Tess San:

    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH HANNAH CHAN!!!

    Nou MOET ik wel komen, ik WIL helemaal niet hier blijven...WAT een geweldige foto's en ervaringen al! IK WIL OOOOOOKKKK!!!

    Sorry voor de lange blog? Kom maar op hoor! Vooral met zo veel gave foto's!

    Ja, er is een film van! Super bijzondere hond. WEl ook een beetje triesterig. Net als die vissen. Ik ben dol op Japan maar wordt me wel een partijtje ziek als ik denk aan hoe die barbaren met dieren omgaan. No good karma. Maar goed, zo lang we er zelf niet aan mee doen...

    Ik ga NU proberen meer te regelen ;)
    xxxxx

  • 02 Februari 2012 - 14:36

    Veraschouten:

    hoi Hannahchan,
    Je vader en ik genieten enorm van jouw reisverslagen maar vooral van jouw beleving in Japan.
    Ooit waren wij daar gedrieen, en eerlijk gezegd geloof ik dat jij het net zo inspirerend vindt als ik destijds. Wat ben jij goed bezig.

  • 02 Februari 2012 - 14:40

    Veraschouten:

    de titel van jouw verslag bezorgde mij de slappe lach dus graag nog meer blogs.

  • 02 Februari 2012 - 14:51

    Hannah Leuvelink:

    Heerlijk die lange verslagen, genieten we mee!

  • 08 Februari 2012 - 23:23

    Ken Harmsen:

    Ha die Hannah,hoezo lange blog,hij kan ons hier niet lang genoeg zijn.Want wat is het leuk om jou zo te kunnen volgen.Heb nu eindelijk voor het eerst foto's van je kunnen zien,dat lukte me eerder niet.En ik moet zeggen je ziet er goed uit.Weer een heel andere cultuur waar je in terecht gekomen bent,maar dat maakt het denk ik facinerender.Ja en dan nu op naar het dierenasiel. Ben benieuwd hoe je dat weer gaat ervaren.Krijg je daar ook nog een staartje kou mee,doet je er vast aan herinneren hoe het hier in nederland kan zijn(vergeet je ons en het kille kikkerlandje niet).Wel meis heeeeeel veeeeel toi,toi,toi met alles wat je weer gaat ondernemen. Een koude winterknuffel van mij Ken.

  • 13 Februari 2012 - 07:44

    Monique:

    Heee lieverd!

    Ik heb eindelijk de tijd om je blogje bij te lezen. Super leuk allemaal! Wel blijven genieten he, ondanks wat er ook gebeurd. Trouwens, ik heb vlak voordat ik weg ging de film over die hond gezien, ik heb zooo hard gehuild!

    Heeeel veel plezier nog!!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Hannah

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 34899

Voorgaande reizen:

05 November 2011 - 21 April 2012

Maleisie & Japan

Landen bezocht: