The end of cheap travelling....... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu The end of cheap travelling....... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu

The end of cheap travelling.......

Door: hannahlowenhardt

Blijf op de hoogte en volg Hannah

27 Januari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi lieve allemaal,

Over twee daagjes is mijn Maleisie/Thailand avontuur dan toch echt voorbij. Wat waren de afgelopen 3 maanden zwaar, prachtig, bijzonder, gezellig, eenzaam, maar vooral ook fantastisch. De natuur, de stranden, de mensen, het is ongelofelijk. Ik kan dus ook nog steeds af en toe niet bevatten dat ik hier ben. Ik prijs mezelf zo gelukkig dat ik de kans heb om dit te doen!

Afgelopen 10 dagen ben ik teruggereisd van Thailand naar Kuala Lumpur. Op Penang heb ik Jordy ontmoet (jaja, sommigen kennen hem wel van skireis), want die was ook aan het reizen met een vriend (Martijn). Georgetown in Penang was prachtig. Veel geschiedenis, tempels en alweer een leuk en goedkoop hostel. Na Penang zijn we meteen doorgegaan naar Kuala Lumpur. Jordy zou namelijk de 27ste terug vliegen naar Nederland, dus we dachten, dan doen we een paar dagen in KL en maken we nog een day-trip naar Singapore. Martijn had ons ondertussen al verlaten. In KL aangekomen, kwamen we erachter dat Chinees nieuwjaar toch wat eerder was dan we dachten, de 22ste/23ste. De treinen naar Singapore of waar dan ook, waren dus ook helemaal vol geboekt. We besloten dus maar gewoon een week in KL te blijven. Om de verveling een beetje te onderdrukken heb ik zo snel mogelijk meer vrienden gemaakt. Dat lukte gelukkig. Binnen de kortste keren hadden we een groepje van 7 mensen waar elke dag weer mensen van weg gingen en bij kwamen. Wat zijn hostels toch heerlijk!! Ik heb zo veel mensen ontmoet! Sommigen spreek je dan nooit meer, andere hopelijk wel! Ook hier het dat the Australian Open bezig is. Heb dus lekker de hele week in de middag tennis kunnen volgen! :)

Inmiddels is Jordy weg en morgen gaan een ander Nederlands meisje (Fleur) en nog wat buddies ook weg. Ik moet me dus even alleen vermaken. Hopelijk lukt dat.

De 29ste vertrek ik naar Japan om 23.35 's nachts. De volgende ochtend kom ik om 7 uur aan op Narita Airport. (volgens mij 10 uur tijdverschil met NL?) Drie dagen verblijf ik in Tokyo en daarna reis ik door naar Osaka om 2 weken in het dierenasiel daar te werken met de dieren die de tsunami overleefd hebben. Super veel zin in!! Hopelijk komt daarna mijn zusje nog en anders reis ik gewoon alleen verder!

Tot het volgende reisverslag, vanuit JAPAN!!!!!!
xxx

  • 27 Januari 2012 - 15:18

    Hannah Leuvelink:

    Goede tijd in Japan gewenst!

  • 27 Januari 2012 - 17:29

    Sarah:

    Oeeeh dat klinkt leuk allemaal Han!
    Echt gaaf dat je naar Japan gaat. Succes met jezelf vermaken tot de 29ste en een hele goede reis naar Japan! Wel lastig skypen als het tijdsverschil 10 uur is, maar daar vinden we wel wat op ;)

    Mis je hier! xxxx

  • 28 Januari 2012 - 09:42

    Ken Harmsen:

    Hallo Hannah,het is inderdaad heel bijzonder,dat je dit allemaal mag en kan meemaken en ervaren.
    En dan schrijf je tot de volgende mail uit Japan.Je schiet ook met een snelheid over moeder aarde of het niets is.Ja en dan straks aan de arbeid in het dierenasiel.Lijkt mij op je lijf geschreven.Wist niet dat je zusje zou komen maar als dat allemaal doorgaat is dat natuurlijk wel enorm leuk voor je.Wel meis heel veel succes met de volgende stappen die je gaat ondernemen en blijf vooral met volle teugen genieten.
    Dikke knuf van mij Ken

    ps blijf maar lekker in de warmte,want als ik de weerman mag geloven gaat de winter hier a,k. week echt komen

  • 28 Januari 2012 - 14:38

    Veraschouten:

    spannend en ongelooflijkxxxxxxxxxxxxxx

  • 29 Januari 2012 - 12:55

    Jos Mertens:

    Fijn om te horen dat je zo geniet. Ik weet zeker dat dat ook in Japan zo zal zijn, zo'n mooi land en vriendelijke mensen.
    Lieve groet en alle goeds gewenst, Jos

  • 30 Januari 2012 - 10:26

    Sarita:

    wow wat een mooie foto's zeg! Prachtig, de dingen die jij tegenkomt!
    Fijn te lezen dat je zoveel contacten legt.
    Hopelijk ben je veilig aangekomen in Japan - terwijl hier minieme sneeuwvlokjes ons doen geloven dat het dan toch wel een beetje winter is in Nederland :)
    Liefs!

  • 02 Februari 2012 - 14:12

    Zusje:

    Hoi lieve zus!

    Wat een geweldige foto's allemaal! En toch een mooie afronding van je reis. Ook goed voor je om te ervaren dat je ook met mensen van over de hele wereld snel vrienden maakt!

    Ik doe m'n best, ik wil zo graag langs komen!!! Ik hoop dat het allemaal lukt hier.
    Veel liefs,
    Tess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Hannah

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 3771
Totaal aantal bezoekers 34909

Voorgaande reizen:

05 November 2011 - 21 April 2012

Maleisie & Japan

Landen bezocht: