Zon, zee, Thaistrand! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu Zon, zee, Thaistrand! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu

Zon, zee, Thaistrand!

Door: hannahlowenhardt

Blijf op de hoogte en volg Hannah

13 Januari 2012 | Thailand, Phuket

Hoi allemaal!

Zo, ik ben dus in Thailand. Het stond niet op de planning, maar als het kan, waarom zou ik het niet doen dan!

De Cameron Highlands in Maleisie waren prachtig. Mossy forest is een van de mooiste dingen die ik gezien heb! De thee plantages waren ook prachtig, maar wat het fijnste was, was de temperatuur. Nederlandse begin-lente temperatuur!! :D

Na 2 nachten op de Cameron Highlands begonnen we aan onze lange tocht naar Thailand. Ivm. overstromingen in de buurt van Hat Yai, konden we niet met de trein. Dit betekende dus: bus 3 uur, trein 7 uur, ferry 1,5 uur, taxi 40 minuten, ferry 1 uur. Maar na al dat gedoe waren we dan wel eindelijk op Koh Lipe. Helaas kwamen we pas laat aan, waardoor we belandden in een bungalow waarvoor we ieder 800 baht moesten betalen (20 euri's :(). Het eiland was wel prachtig en het eten was heerlijk. De volgende dag vertrokken we met een 6 uur durende ferry tocht naar.... Phi Phi Don! Wat een drukte en wat een mensen! De tweede dag op Phi Phi ontmoette ik Koen uit Nederland en Grant uit Engeland. Die avond zijn we met z'n vieren lekker gaan feesten! (voor het eerst) Het was zoals ik verwacht had. Strandtenten met duizenden lichtjes, vuurshows, glow in the dark paint etc. Het was een leuke avond. De volgende dag op Phi Phi hebben we een snorkeltocht gedaan. We zijn naar monkey beach geweest (allemaal toeristen natuurlijk..), hebben tussen de 'bergen' gezwommen, gesnorkeld en op een strand gechillt. Was een leuke dag (behalve elke keer dat we op de longtail boot zaten, dat was wat minder).

Na Phi Phi zijn we naar Railay gegaan. Prachtig stuk land! Enorme rotsen, veel klimmers (wij hebben ook soort van geklommen :)) en nog mooie stranden ook! Ze hebben daar ook de gekste aapjes, spectacled langur ofzo.. super grappige beestjes. Vanmorgen hebben we Railay verlaten en inmiddels zitten we in Phuket town. Een leuke stad opzich, maar niet om lang te verblijven. Alex vliegt de 15e naar Jakarta en dan ben ik weer alleen. Waar ik mijn tocht voortzet weet ik nog niet. We zullen zien!

Tot laters..
liefs,
Hannah

p.s. waarschijnlijk kan ik werken in het dierenasiel in Osaka voor degenen die het zich nog afvroegen :)

  • 13 Januari 2012 - 11:02

    Sarita:

    Ohhh Hannah wat klinkt dat heerlijk!
    Ik denk dat ik jou maar binnenkort een mailtje stuur over tips die ik kan gebruiken ivm een te plannen vakantie :)
    Je geniet duidelijk, en dat is echt fijn om te lezen!
    Keep it upppp!
    Liefs.

  • 14 Januari 2012 - 15:11

    J.R. De Jong:

    Lieve Hannah,
    Het lijkt me fijn op het strand met die lente temperatuur.
    Succes in dat dieren asyl. verder sterkte en het beste.
    J.R. de Jong

  • 15 Januari 2012 - 00:04

    Linda:

    Wat een prachtige verslag! Je bent duidelijk aan het genieten van je reis! Erg leuk om te lezen! Je bent echt een ervaren reiziger geworden! Gefeliciteerd met je baan in Japan! Groet en kusjes uit Amsterdam! Linda en Hans XX

  • 15 Januari 2012 - 18:49

    Marit:

    Lieve Hanah!
    Klinkt weer eens geweldig!
    Ik ben jaloers!
    Geniet!
    xxx

  • 15 Januari 2012 - 20:23

    Vera Schouten:

    wat een heerlijk reisverslag. Ik ben zo blij dat jij het fijn hebt. xxxxxxxxxxxxxxmams

  • 16 Januari 2012 - 12:53

    Tess:

    Woooaaahhh! Lekker!!! Wat klinkt dat paradijselijk!

    Echt bijzondere en gave ervaringen. Dat feest op het strand zal je vast nooit meer vergeten :) Geniet er maar van!

    Dikke kus,
    benijdende zus.

  • 19 Januari 2012 - 20:59

    Ken Harmsen:

    Ha die Hannah,nu in Thailand dus. Heerlijk en zo zie je maar,je kunt van alles plannen maar soms lopen dingen heel anders dan je van te voren hebt kunnen bedenken.Genieten van onverwachtse dingen zijn vaak het leukste.Ben zelf ook in dat land geweest en vond het TE GEK.Ja en een longtailboot,wat gaat zo'n ding hard he. Heerlijk om te lezen hoe je voor de volle 110 % geniet van de dingen die je overkomen.Ook goed dat je werk hebt gevonden,want ja de muntjes zijn ook niet geheel onbelangrijk.Als ik dan lees over 92 dagen weer terug,dan denk ik wat gaat alles toch snel.Maar voorlopig is dat nog niet aan de orde.Zag dat meneer de Jong je ook nog steeds volgt en dat vind ik echt superleuk.Blijf vooral genieten en zuig alle ervaringen met volle teugen op. Ja en wat de winter hier in Ned. aangaat,die gaat een b-tje aan ons voorbij,maar laten we niet teveel juichen,want het zal niet de eerste keer zijn dat er in Maart nog een flink pak sneeuw ligt.
    Heb ondertussen al wel bedacht,dat als wij elkaar weer treffen ik je ga strikken voor een activiteit in ons huis in de vorm van een presentatie voor de bewoners over jouw reis,ervaringen en foto's. Want na deze reis kan jij volgens mij alles aan toch? Wel meis toi,toi,toi,veel plezier met je werk,het vervolg van je reis en alles wat er nog komen gaat.
    Een hele DIKKE KNUFFEL van mij en tot gauw via de mail. Lfs Ken

  • 27 Januari 2012 - 14:44

    Sanne:

    Mmmm ik ben jaloers... waar ben je nu? Snel weer een nieuwe blog plaatsen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Hannah

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 34911

Voorgaande reizen:

05 November 2011 - 21 April 2012

Maleisie & Japan

Landen bezocht: