Back in civilisation - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu Back in civilisation - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu

Back in civilisation

Door: hannahlowenhardt

Blijf op de hoogte en volg Hannah

04 Januari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Happy new year!!!

Hopelijk hebben jullie allemaal een veilige en leuke jaarwisseling gehad. In Sandakan was het een beetje saai. Heb 's avonds tv gekeken en ben vijf voor twaalf even naar buiten gegaan om een paar vrienden gelukkig nieuwjaar te wensen, waarna ik een fruitsapje dronk, wat karaoke deed (Goed he Sarita ;)) en naar bed ging. Meer ga ik niet vertellen over Sandakan want dat wordt een saai verhaal.

Na dus een week niks gedaan te hebben, ben ik nu in KUALA LUMPUR! Wat een stad! Gigantisch, modern en mooi. Het hostel waar ik verblijf, Reggae Mansion, is prachtig! Iets duurder dan de meeste hostels, maar super relaxed en mooi! Het ziet eruit als een 4 sterren hotel!!!
Mijn eerste avond in KL heb ik contact gelegd met een meisje, Alex, uit Australie. Ze was net aangekomen uit Australie de dag daarvoor en reist ook alleen. Na lekker ge-bbq-d te hebben, naar bed gegaan en eindelijk weer wat beter geslapen. De volgende dag ben ik met Alex en Theo (ook uit Australie) door KL gelopen. De Petronas towers hebben we van buiten bekeken, ondanks dat de LP zei dat het gratis was, kostte het toch 50 RM. Mooi niet dat we dat gingen betalen dus. Ook hebben we de KL Tower van buiten bekeken. Lijkt erg op de euromast en kostte ook weer 40 RM. Je kan hier niks gratis doen helaas. Alles kost geld. Na de KL Tower hebben we nog even een sprintje getrokken naar "Times Square". Daar staat een giga winkelcentrum met een "themepark" op de vijfde verdieping. Heel raar. 's Avonds heerlijk gegeten en Theo's verjaardag gevierd op het dakterras.

Vandaag zijn we naar de Batu Caves geweest. Een tempel in een grot met allemaal apen erin en erop. We moesten zo'n 1000 treden oplopen met het gevaar aangevallen te worden door apen. Een paar Chinezen waren weer aan het proberen ze aan te raken enzo wat de apen (logischerwijs) agressief maakte. De grot was mooi, maar ik vond vooral de apen leuk. Helaas laten de toeristen veel troep achter waardoor apen plastic zakken proberen te eten, schoenen etc. Na de grot zijn we terug gegaan naar KL en hebben we heerlijk indiaas geluncht in een all-vegetarian restaurant. En nu zitten we met z'n 3tjes in de dorm te kletsen!

Morgen vertrekken Alex, Peter (andere vrijwilliger) en ik naar de Cameroon Highlands. Een treinrit van 3 uur gevolgd door een busrit van 3 uur. Daar zullen we hoogstwaarschijnlijk overnachten en dan onze trip vervolgen naar het zuiden van Thailand!! Jeej!

Tot mijn volgende update en geniet van de winter daar ;). Hoorde dat het 12 graden is ofzo???

Liefs,
Hannah

  • 04 Januari 2012 - 08:35

    Marit:

    Klinkt goed!
    Wat leuk dat je ook naar het zuiden van Thailand gaat! Dat was niet gepland toch?
    Leuk dat je mensen leert kennen en samen met ze dingen onderneemt.
    Het is hier vrij warm voor de winter en het regent veel, dus geniet maar van de betere temperaturen daar!
    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag, wanneer ga je door naar japan???
    xxx

  • 04 Januari 2012 - 08:44

    Ilse:

    Hi Han,

    Lekker zo'n viersterrenachtig hotel. Hoe is het eten? En leuk dat je Alex bent tegengekomen.
    Kula Lumpur klinkt heel mooi. Enjoy!
    liefs Ilse

  • 04 Januari 2012 - 08:56

    Sarita:

    Hee Hannah! Goed bezig ;)
    En jij bent je jaar prima begonnen lees ik. Dat is fijn! Veel afwisselende belevenissen, en je hebt gezellig mensen om je heen waar je mee kunt kletsen. Je reist dus een poosje samen met Alex, nice.
    Thailand, ben benieuwd naar de volgende wederwaardigheden :)
    liefs!
    (hier in laren bij jou om de hoek was het heeel rustig dit jaar met oud&nieuw! De hond heeft niet eens zo gebeefd dus het viel echt mee allemaal!)

  • 04 Januari 2012 - 09:13

    Hannah Leuvelink:

    Nou dat is fijn om te lezen. Lekker gegeten, lekker geslapen en fijne kameraden. Wat wil een mens nog meer. Geniet er van! Heel goed 2012 ook voor jou. Wat zul jij veel mee maken.

  • 04 Januari 2012 - 09:51

    Vera Schouten:

    Hoi Han, Wat leuk die apen ik zie het voor me, heerlijk zonnig avontuur en wat fijn dat je met 2 andere helden verder trekt, op de valreep naar thailand. Ook daar was ik eens heel lang geleden .
    Ik ruik en proef de sfeer een klein beetje mee, destijds was het een wonderschone ervaring en heb ik aan heiligschennis gedaan, door een Budhabeeld in mijn rugzak mee naar nederland te nemen. Oh lieve schat de wereld is zo mooi en ik ben zo blij dat jij dit meemaakt
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxmams

  • 04 Januari 2012 - 12:03

    David:

    Wat leuk zeg! Fijn dat je leuk gezelschap hebt, veel plezier im Thailand!

    X

  • 05 Januari 2012 - 09:33

    Wieke:

    Hoi lieverd, wat klinkt het allemaal heerlijk. Ik ben blij dat het zo goed met je gaat, je lijkt al een echte reisgeest te ontwikkelen! Leuk ook dat je zoveel mensen tegenkomt bij wie je je aan kunt sluiten! Hier is het koud, grijs en nat, helemaal niets aan! Geen winter, maar een verlengde herfst! Zorg goed voor jezelf, dikke kus van je zus.

  • 06 Januari 2012 - 21:04

    Ken Harmsen:

    Hoi Meis,ik wens jou ook een gezond,liefdevol maar ook spetterend nieuw jaar toe.En misschien was de jaarwisseling wat saai voor je,maar hoe bijzonder kan het jaar 2012 voor je beginnen zover van Nederland met zoveel nieuwe ervaringen en belevenissen.Dit heb je vast te pakken en kan niemand je afnemen.Blijf jij daar genieten,dan blijf ik je volgen.
    Liefs en een hele dikke knuffel van mij. Ken

  • 08 Januari 2012 - 11:01

    Tess:

    Zusje!
    Wat een mooie verhalen! En wat geweldig dat je zo aan het genieten bent. Wat ik al zei, het is misschien niet de meest spetterende oud en nieuw. Maar wel een bijzondere die je je altijd zal herinneren. Hier was het ook niet erg spectaculair hoor. En het is kouder dan dat...en nat. Ik benijd je dus wel ;)

    Die grot met tempel klinkt echt heel bijzonder. En wat zijn de Cameroon Highlands precies?

    Geniet van je prachtige ervaringen en fijne reis vrienden. Super gaaf dat je nog even naar Thailand gaat!!! geweldig land. Enjoy!

    Ik mis je zo!
    YAHHHOOOOO!!! ENJOY wereld reiziger!!!
    Dikke kus
    Zus

  • 10 Januari 2012 - 19:17

    Erica Zandstra:

    hallo hannah eindelijk een note van mij natuurlijk de beste wensen voor 2012. wat leuk om je foto weer te zien en wat zal je een indrukken te verwerken krijgen uit ervaring weet ik dat je dat nooit aan een ander kan overbrengen ik beloof dat ik wat vaker zal kijken maar pin me er niet aan vast.de bewoners vragen regelmatig hoe het je vergaat. blijf vooral genieten ook van de minder leuke dingen dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Hannah

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 34892

Voorgaande reizen:

05 November 2011 - 21 April 2012

Maleisie & Japan

Landen bezocht: