Mr. Turtle in Paradise - Reisverslag uit Semporna, Maleisië van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu Mr. Turtle in Paradise - Reisverslag uit Semporna, Maleisië van Hannah Löwenhardt - WaarBenJij.nu

Mr. Turtle in Paradise

Door: hannahlowenhardt

Blijf op de hoogte en volg Hannah

10 December 2011 | Maleisië, Semporna

Gister, na een 6.5 uur durende busreis eindelijk aangekomen in Semporna. Na even zoeken het scuba junkie hostel gevonden. Na mijn spullen te hebben gedumpt in de kamer, ben ik meteen naar de bar gerend om nog een pizza te bestellen. Wat was dat goddelijk zeg! Nooit gedacht dat een pizza zoo goed kon smaken!

Vanmorgen moesten we vroeg op. 7 uur ontbijt (wat overigens heerlijk was) om vervolgens om 7.15 bij de snorkel shop te staan. Om 8 uur vertrok de boot richting Mabul (een tropical paradise..) en Om 9.50 gingen we ongeveer het water in. Na 1 minuut zagen we al de eerste schildpad. Wat was dat bijzonder. Daarop volgden nog 2 turtles. De green turtle en hawksbill turtle. Eentje kwam heeeeeeel dichtbij. Verder natuurlijk ontelbaar veel vissen gezien. De tweede duik was bij het artificial reef aan de kust van Mabul. Daar waren hele grote, maar ook kleine vissen te zien. We zagen bijvoorbeeld een Lion fish (Prachtige beesten). Na de lunch, die wederom heerlijk was, begonnen we aan onze laatste snorkel sessie voor de dag. Weer bij een rif. We wisten nog 1 turtle te spotten en verder een heleboel vissen waarvan ik de naam niet weet.

Eenmaal terug in Semporna deed (doet) mijn hele lichaam pijn. Ik kan op het moment nauwelijks zitten en op mijn rug liggen gaat ook niet. Als ik nu ga zwemmen denken de mensen waarschijnlijk dat ze een giga kreeft gespot hebben. Het klinkt misschien wel grappig, maar ik denk dat ik nog nooit zoveel pijn heb gehad. Maarja, what doesn't kill you makes you stronger, right? Morgen ga ik waarschijnlijk niet meer snorkelen, ookal heb ik al betaald. Moet toch even mijn lichaam verzorgen (zeker omdat ik maandag een busrit van 10.5 uur ga maken) dus tja... moeilijke beslissing.

Verder heb ik hier al veel leuke mensen ontmoet. Mensen uit Canada, the states, Argentinie etc. Het is wel grappig om te horen dat mensen denken dat ik Engels ben. Een jongen uit Canada geloofde niet dat ik Nederlands was omdat hij zwoor een Engels accent te horen. Blijkbaar heb ik een beetje mijn eigen accent gecreeert. Ook slaapt er een Nederlandse man in mijn kamer, heel gek om opeens Nederlands te praten. Moet toegeven dat ik het moeilijker vind dan Engels op het moment :S.

Verder wil ik even zeggen dat ik het super vind dat jullie mijn blog volgen! Ik lees al jullie reacties en ze vrolijken me erg op. Meneer de Jong, wat ongelofelijk leuk dat u als bewoner van theodotion mijn blog volgt! En de rest, ook super :) Thanks!

Liefs,
Hannah

• 10 December 2011 - 16:57

Sarita:

ohhh hallo rode Hannah, kijk maar uit met je verbranding, het is echt geen grapje, daar moet je echt voorzichtig mee omgaan!
    Wel fantastisch dat je zo geniet van de natuur en de mooie mensen die je ontmoet!
    Liefs!

• 10 December 2011 - 19:48

Helen, Erik En Joris:

Hoi Hannah, super dat je zo aan het genieten bent!! Pas goed op met je vebranding, doe er lekker komkommer op als je hebt, dat verlicht de pijn n beetje en veel drinken he!!
    We zijn hier supertrots op je, dat je je dip en je angst voor die grote spinnen hebt overwonnen en nu zo heerlijk aan het genieten bent!
    Als ik dat beest al op de foto zie lopen de rillingen ove mn rug! Ik zit nu heerlijk achter m'n SE's....en zou best wel even willen ruilen.... maar van ruilen komt huilen zeggen ze....;-)

Groetjes en dikke zoen van ons!

• 11 December 2011 - 07:41

Vera Schouten:

hoi schat pas maar op dat ze je niet opdienen tijdens een verrukkelijke visschotel,wil jij aub een kledingstuk aan doen als jij weer gaat snorkelen. Volgens mij hou jij nooit meer op met reizen, ik ben superblij voor jou en natuurlijk apetrots wel zeker zo trots als de apen daar in Borneo. Als ik jouw verhalen lees ervaar ik het ook een beetje en dat is heerlijk, ik hou van jou en zou je even in mijn armen willen nemen. Mams xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 11 December 2011 - 16:54

Lo:

Hey han!
    tof dat je het zo erg naar je zin hebt meid :),
    ik ben benieuwd met wat voor verhalen je allemaal thuiskomt.
    denk niet dat ik je verder nog spreek voor de kerst dus alvast hele fijne feestdagen en maak er een mooi feestje van daar :)
    loves and kisses from Holland

• 11 December 2011 - 18:57

Marit:

Lieve Hannibal!
    Goed te horen dat je het naar je zin hebt!!
    Geweldig van al die schilpadden en vissen, supergaaf dat je dat ook durft met het snorkelen enzo!
    Wel vervelend van het verbranden, volgende keer iets meer smeren? Maar het gaat wel weer over!
    de pizza gekte klinkt zo herkenbaar, net als het vergeten hoe je nederlands moet spreken, en jij bent inmiddels al langer weg dan dat ik was! Dus voor jou zal het nog verder weg gezakt zitten dat nederlands :)
    Geniet ervan koekje!
    xxx Ik mis je wel!